Denna helgen har jag haft turen att få åka till soliga South California! Helgen började med en cykel tur runt Newport med Sofia, följt av en tur till Laguna Beach där vi åt tacos på ett local ställe och vi hoppade i vågorna, sen stannade vi vid det berömda shake shack där vi alla köpte shakes och satt och njöt av dem vid Pacific Coast Highway, sen åkte vi till et ställe som heter fashion Island i newport där vi kollade i affärer och gick för att se på den nya Godzilla i en bio med stora fåtöljer och fotstöd. Efter filmen åkte vi till In-N-Out burger vilket är den bästa snabbmaten och som bara finns i Kalifornien. Sen på Söndag tog vi en lång cykeltur runt the Back Bay och sen åkte vi ut till Balboa Beach. På Balboa Beach åt vi lunch och låg ute i solen, jag fick även vara med om den häftigaste saken, efter vi hade boogie boardat lite såg vi att det hade kommit delfiner som simmade runt, många försökte simma ut till dem men ingen lyckades riktigt, sen när vi trodde dem hade simmat iväg gick vi ut för att dyka i vågorna och då va dem där bara en meter bort från oss! Så när vi dök igenom vågerna så surfade dem liksom med vågen över oss vilket va sjukt häftigt och nånting jag alltid kommer komma ihåg! Efter stranden vandrade vi runt på Balboa och åt Balboa bars vilket är glass doppat i massa gott. Sen åkte vi tillbaka till deras pappas hus igen och åt middag ute i solen, efter middagen bestämde vi oss för att åka tillbaka till Balboa för att äta jätte goda cupcakes och för att åka på parishjulet o se ut över havet o Balboa när det va mörkt. 
Jag är så glad att jag fick komma dit och se mina värdsystrars hometown där dem växte upp!
Nu är det annars bara två dagar kvar av skola och sen har jag sommarlov! Det ska bli så himla skönt!
HejSvejs!

Kommentera

Publiceras ej