Denna tredje dag på Hawaii har jag gjort något av det häftigaste jag varit med om i hela mitt liv! Det började med att vi åkte till Kona där vi åt lunch vid havet och sen körde vi till hamnen där vi åkte med ett gäng andra människor ut i havet för att snorkla och dyka. Vi såg massor av tropiska fiskar och andra sorters djur. Det såg ungefär ut som om vi hade hamnat i Finding Nemo! Det gjorde vi i två timmar sen simmade vi tillbaka till båten och åt middag och såg delfiner i solnedgången! Nu kommer den häftiga biten ... När solen hade gått ner hoppade alla i vattnet igen med lampor. Vi simmade ut till en plats där dykarna dök ner på botten och lös lampor upp mot snorklarna och alla som snorkla stannade på ytan och lös lampor ner åt. I det tjugo meter mellanrummet simmade det in enorma Manta Rays som va lika stora som bilar. Dem virvlade runt och dök upp och ner i ljuset från människorna och bland dem små bubblorna som flöt upp från dykarna på botten. Dem gjorde kullerbytor och gled mot min mage så det kittlades. Det va verkligen något av det vackraste och häftigaste jag har sett! Om man söker på Google, Manta Ray night dive,  så finns det rätt mycket bilder. Det är egentligen en sån sak som man måste ha varit där för att förstå men jag tor ni kan tänka er iallafall!

2 kommentarer

Karin o Janne

21 Mar 2014 23:34

Beata! Vad roligt att läsa din blogg! Vilket äventyr du varit med om. Tänk att nattdyka med rockor på Hawaii. Wow! Janne ( o jag ) är väldigt avundsjuka. Enjoy!!

Karin

22 Mar 2014 08:16

Hej Beata! Vad kul att läsa om alla dina äventyr. Att nattdyka med dessa stora rockor gjorde Janne grön av avund. Det låter heeelt häftigt. Kram

Kommentera

Publiceras ej